Dit is de Ferrari LaFerrari

Nee, dit is geen grap. De opvolger van de Enzo heet echt LaFerrari en geen F150. Met 963 pk is de hybride-Italiaan allesbehalve een stakker. Op het circuit van Fiorano is de LaFerrari liefst vijf seconden sneller dan zijn voorganger.

Het kloppend hart van de LaFerrari wordt gevormd door een 6,3 liter V12 in combinatie met een elektromotor. Samen leveren ze 963 pk en meer dan 900 Nm aan de achterwielen. In minder dan drie tellen staat er 100 km/u op de klok en van stilstand naar 200 km/u accelereren kan in minder dan zeven tellen. En de topsnelheid? Meer dan 350 km/u. Lekker duidelijk, die Italianen.

De gewichtsverdeling van de supercar is volgens Ferrari optimaal met 60 procent van het gewicht op de achteras. De hybride aandrijflijn weegt 60 kilogram en omvat behalve een accupakket en een elektromotor nog een tweede elektromotor voor de aansturing van de elektrische systemen aan boord. De oplage van de LaFerrari blijft beperkt tot 499 exemplaren. De prijs van de supercar is nog niet bekend.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.