Hybridetechniek (met V8) voor veelbelovende McLaren P1

De nieuwe McLaren P1 supercar wordt snel...heel snel. Onder de kap ligt hybridetechniek met V8 en 916 pk. Oef!

De legendarische McLaren F1 supercar krijgt in Geneve definitief een opvolger, McLaren P1. Tijdens de Zwitserse autosalon wordt het productiemodel in vol ornaat gepresenteerd. Nu weten we ook al welke techniek er onder de kap klaar staat; een hybride met V8!

In oktober vorig jaar presenteerde McLaren de P1 op de Autosalon van Parijs als studiemodel. Dit voorjaar is het moment om de productieversie aan het publiek voor te stellen. De grote vraag is welke techniek de P1 op krachten zou brengen. McLaren komt nu zelf met de details naar buiten.

De P1 gaat van start met een 3.8 liter V8(!) bi-turbomotor, die samen met een elektromotor tot 916 pk komt. Dankzij deze gigantische hoeveelheid vermogen en 900 Newtonmeter moet de P1 zijn voorganger F1 (en de concurrentie) doen vergeten. Met IPAS (Instant Power Assist System) en DRS (Drag Reduction System) kan de P1 tijdelijk boosten voor nog vlottere prestaties.

Cijfers geeft het merk nog niet vrij, wel het gegeven dat een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling aan de bak zal gaan. Wanneer de McLaren P1 volledig elektrisch rijdt - maximaal 10 kilometer - is de uitstoot uit de uitlaat natuurlijk nul, maar gemiddeld zal de nieuwe supercar onder de 200 gram CO2 uit komen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.