De nieuwe Porsche Cayman is aan de voorzijde duidelijk te herkennen aan zijn grotere luchtinlaten. Een andere niet te missen designfeature is de luchtinlaat aan de zijkant van de auto, die voor luchttoevoer naar de zescilinder boxermotor zorgt. De kortere overhangen, de langere wielbasis en de 18 of 19 inch wielen zorgen voor een uitstraling die je van zo’n tweezitter mag verwachten: krachtig en sportief.
Zoals al bekend werd levert Porsche de Cayman af met een 2.7 liter of 3.4 liter zescilinder boxermotor. De ‘kleinste’ variant (voorheen een 2.9 liter) komt tot 275 pk bij 7400 toeren en 290 Nm. Daarmee bereikt de Cayman al een topsnelheid van 266 km/u en is een 0-100 tijd van 5.7 seconden geen enkel probleem. De Cayenne S mag rekenen op een 3.4 liter variant en stuurt 325 pk en 370 Nm naar de achterwielen. Hiermee behoort een 0-100 sprinttijd van 5.0 seconden tot de mogelijkheden en is een topsnelheid van 283 km/u gesneden koek. Verschillende innovaties zoals start/stop-techniek, recuperatie van remenergie en elektromechanische stuurbekrachtiging maakt het duo ietsje zuiniger; het verbruik varieert van 7.7-8.8 l/100km.
Met behulp van de optionele PDK transmissie zijn beide versies 0.1 seconden sneller op 100. Wie ook Sport Chrono Pakket aanvinkt maakt de Cayman nóg ietsje sneller. Dankzij de grotere wielbasis en spoorbreedte is Porsche’s kleinste sowieso al nog sportiever geworden. Het optionele PASM dempersysteem is opgewaardeerd met vier sensoren om de stabiliteit en comfort nog beter te garanderen. Ook nieuw in de gelederen is de Adaptive Cruise Control en een speciaal ontwikkeld Burmester audiosysteem. De Duitsers bieden voor extra gemak ook sleutelloze toegang met startfunctie aan.
De nieuwe Porsche Cayman en Cayman S staan vanaf maart 2013 bij de Porsche-dealers. Prijzen beginnen dan bij 67.000 euro voor de Cayman en 81.800 euro voor de Cayman S. PDK-en kan vanaf 68.200 euro en in de Cayman S vanaf 82.100 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review