De vernieuwde Verso is zoals we eerder zagen direct te herkennen aan de neus; die meer weg heeft van de Prius (Wagon) en Yaris. Verder heeft de achterbumper een nieuwe windgeleider en zijn er andere 16 en 17 inch lichtmetalen wielen beschikbaar.
Het herziene interieur van de Verso is voorzien van zachter aanvoelende materialen en verchroomde sierstukken. Het instrumentenpaneel is opnieuw ingedeeld voor optimale afleesbaarheid. Ondanks zijn compacte afmetingen biedt de Verso in zijn klasse achterin de meeste ruimte. De achterpassagiers hebben tot aan de voorstoelen liefst 975 millimeter ruimte tot hun beschikking. Samen met het Toyota Easy Flat-7-systeem en een tweede achterbank die over een lengte van bijna 20 centimeter te verschuiven is, biedt de MPV veel flexibiliteit.
Toyota heeft de Verso ook onderhuids aangepakt. De torsiestijfheid van de carrosserie is verhoogd en de voorwielophanging zorgt nu voor nog meer rijcomfort. Verder biedt de stuurbekrachtiging meer gevoel dan voorheen. Inzittenden ervaren minder geluid in het interieur dankzij geluiddempende maatregelen.
De vernieuwde Verso wordt weer leverbaar met een 132 pk sterke 1.6, een 147 pk sterke 1.8 en de 2.0 D-4D die 126 pk levert. Allen zijn gekoppeld aan een zesversnellingsbak. De 1.8 benzinemotor is ook leverbaar met een verbeterde versie van de CVT-automaat.
Begin 2013 staat de Verso in opgefriste vorm bij de dealer. Met de komst van de Prius Wagon hangt het succes van de vernieuwde Verso af van de prijzen (die nog niet bekend zijn). Hoewel de Prius Wagon met z'n hybride-aandrijflijn minimaal 30.990 euro kost en de huidige Verso net geen 25 mille, komt de ruime Prius in aanmerking voor lage bijtelling en vrijstelling van wegenbelasting. Bovendien heeft die meer uitrusting. We zullen zien.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review