In Amerika is de Optima al langer als Hybrid leverbaar. Voor Europa heeft Kia echter geen 2.4 maar een 2.0 liter benzinemotor gemonteerd. In combinatie met een elektromotor levert de viercilinder 190 pk en stoot hij - gekoppeld aan een automaat - slechts 123 gram CO2 uit. Het verbruik bedraagt dan 5.4 l/100km. Geen wonder dat de sedan een A-label verdient en kan rekenen op 20% bijtelling. Dankzij de gunstige CO2-uitstoot blijft ook de BPM relatief laag en dus is de Optima Hybrid aanzienlijk voordeliger dan de al leverbare 1.7 CRDi diesel. Qua prestaties kan de Hybrid zich prima meten, gezien de topsnelheid van 185 km/u en een 0-100 tijd van 9.2 seconden.
Kia levert de Optima Hybrid vanaf 28.995 euro als Plus Pack uitvoering. Voor 33.995 euro staat de Super Pack-versie voor de deur die onder meer 17 inch lichtmetaal, xenonverlichting, een opgewaardeerd audiosysteem, vollederen bekleding met stoel-, stuur-, en achterbankverwarming en geïntegreerde navigatie te bieden heeft. Daarnaast zijn zowel de bestuurders- als passagiersstoel elektrisch verstelbaar. Het uitrustingspakket verschilt in lichte mate met de dieselversie van de Optima, die op 18 inch wielen staat en nog Lane Keep Assist te bieden heeft. De Hybrid heeft daarentegen ook de genoemde achterbankverwarming en een elektrisch verstelbare passagiersstoel maar moet een in delen neerklapbare achterbank missen. De bagageruimte is vanwege de accu's verkleind tot 280 liter. De Optima Hybrid is ook te herkennen aan zijn specifieke grille.
Begin oktober maken we kennis met de nieuwe Optima Hybrid. De rij-impressie volgt!
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review