Ford Focus in nieuwe jas

Met de huidige Focus is eigenlijk niet veel mis, maar de tand des tijds begint in de autowereld al snel te knagen. Nu

Met de huidige Focus is eigenlijk niet veel mis, maar de tand des tijds begint in de autowereld al snel te knagen. Nu Ford met de Mondeo een nieuwe weg inslaat met het Kinetic-design, wordt de Focus ook in dit jasje gehesen. De Duitse autofabrikant nam ‘m mee naar de IAA in Frankfurt.

Het front en het achtersteven werd grondig bijgewerkt. Met nieuwe koplampen en achterlichten, nieuwe bumpers, een gewijzigde achterklep en achterruit is de Focus weer helemaal bij de tijd. Ford liet er geen gras over groeien en dus bleef het interieur ook niet ongemoeid. Binnenin zien we enkele nieuwe materialen, een iets gewijzigde middenconsole en een instrumentarium a la Mondeo. Als optie is nu ook een Powerknop leverbaar, zodat de Focus met de sleutels in de zak gestart kan worden.

Ook de techniek bleef niet ongewijzigd. Zo levert Ford, geheel volgens de trend, een extra zuinige uitvoering van de Focus 1.6 TDCI. Hij krijgt de naam ‘ECOnetic’. De wijzigingen ten opzichte van de conventionele uitvoering liggen voor de hand. Dankzij andere banden, aërodynamische aanpassingen en een iets verlaagd onderstel neemt hij genoegen met slechts 4.3 liter brandstof, wat een besparing van een halve liter is. De 2.0 TDCI kan worden voorzien van een ‘Powershift’ versnellingsbak. Dat is een versnellingsbak met dubbele koppeling, zoals Volkswagen dat ook heeft (DSG).

Ford vernieuwt als eerst de hatchback en stationwagon. Eind dit jaar staan ze in de showroom. De sedan, coupe-cabriolet en de snelle ST volgen in 2008.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.