Na de sedan in AMG uitmonstering is dus nu de ‘Estate’ aan de beurt. Mercedes gebruikte voorheen ‘Combi’ om haar stationwagons aan te duiden, maar is daar dus vanaf gestapt. Veel leuker om te weten is natuurlijk dat deze rappe Duitser voorzien is van de al bekende 6.2 V8 met 457pk en 600 Nm, en dat hij daarmee zijn concurrenten ruim overtreft. De 7-traps automaat is voor de AMG-uitvoering nog wat verbeterd. Er kan gekozen worden voor verschillende schakelprogramma’s: Sport, Comfort, en Manual. Schakelen met de stuurbediening is de snelste manier, maar ook de leukste! Een dotje tussengas bij terugschakelen gebeurt geheel automatisch en verhoogt het rijplezier. Ga je flink aan de bak, dan schiet je in 4.6 seconden naar 100. De topsnelheid is niets nieuws onder de zon, bij 250 km/u doet de begrenzer zijn werk.
Bij het exterieur heeft Mercedes zich zeker niet ingehouden. Het publiek dat voor de C-klasse gaat stelt hoge eisen aan het sportieve uiterlijk, en daar is gretig gehoor aan gegeven. Verbrede spatborden, de ‘powerdomes’ op de motorkap, de stoere AMG-grille, de achterkant met de zwarte diffusor-inzet en het AMG-sportuitlaatsysteem met de twee dubbele verchroomde eindstukken van de uitlaat zijn zeker geen geintje. In het interieur vinden we speciale AMG-sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, een driespaaks AMG-sportstuurwiel met afgevlakte onderkant en het karakteristieke AMG-instrumentenpaneel. Het interieur is standaard afgewerkt met aluminium, maar als optie kan voor de C 63 AMG ook een afwerking met koolstofvezel worden geleverd.
Mercedes is zo vriendelijk om ook de praktische kant van deze C 63 AMG te belichten. Dankzij een bagageruimte van maximaal 1500 liter zijn vier golftassen geen probleem, en als het moet kunnen er negen verhuisdozen mee. 44 frisdrankkratten met zes flessen van een liter zou ook passen.
De levering van de Mercedes C 63 AMG Estate start begin 2008.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review