Nieuwe Opel Astra Sedan in september bij dealer vanaf 22.145 euro

Nu we aan het idee hebben kunnen wennen dat de Astra ook weer als sedan bij de dealer komt te staan maakt Opel de prijzen bekend: de vierdeurs is er vanaf 22.145 euro en staat vanaf half september in de Nederlandse showrooms.

Het benzineaanbod begint bij de efficiënte 1.4 ecoFLEX met een handgeschakelde vijfversnellingsbak en 100 pk aan vermogen. Het verbruik bedraagt 5.5 l/100 km, wat goed is voor energielabel A, een CO2-uitstoot van 129 g/km en 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik.

De 1.4 Turbo 140 pk met Start/Stop-systeem is er zowel met een handgeschakelde als een automatische zesversnellingsbak. Voor de handgeschakelde versie geldt een benzineverbruik van 5.6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 132 g/km, waardoor ook deze versie in aanmerking komt voor bijtellingsvoordeel. De Opel Astra sedan 1.4 Turbo Start/Stop is te koop vanaf 24.395 euro.

Bovenaan het gamma plaatst Opel de 1.6 Turbo met 180 pk. Ondanks de sportieve prestaties, zoals de acceleratie van 0-100 km/u in 8.7 seconden en een topsnelheid van 223 km/u, is het brandstofverbruik vastgesteld op slechts 6,6 l/100 km, met een bijbehorende CO2-uitstoot van 159 g/km. De Astra sedan 1.6 Turbo kost 29.595 euro. De meerprijs van een zestrapsautomaat bedraagt in alle gevallen 3.500 euro. Medio volgend jaar komt een nieuwe generatie 1.6 liter turbomotor met directe inspuiting het stokje overnemen. Nadere gegevens over die nieuwkomer ontbreken nog.

Uiteraard is de Astra Sedan ook verkrijgbaar met een dieselmotor. Opel levert de 1.7 CDTI in een 110 of 130 pk variant, beide met een verbruik van 3.7 l/100km en slechts 99 gram CO2 uitstoot. De diesels komen dus ook in aanmerking voor 20% bijtelling. Prijzen beginnen bij 26.295 euro.

Opel zet de Astra sedan in twee uitvoeringen in de showroom. De Edition-uitvoering is standaard uitgerust met onder meer airconditioning, radio/cd en externe stereo-ingang, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Ten opzichte van de Edition is de Cosmo extra uitgerust met onder meer een lederen driespaaksstuurwiel met bediening van de audio, lichtsensor, chromen sierstrips rond de zijruiten, lichtmetalen 17 inch multispaak-wielen, mistlampen vóór en een verstelbare middenarmsteun met opbergvak.

De Duitsers benadrukken nog maar even dat met de komst van de Astra Sedan de Astra-familie nu compleet is. Dat zou moeten betekenen dat de reeds gesignaleerde cabrio geen Astra-badge meekrijgt maar een zelfstandig bestaan zal gaan leiden. We zijn benieuwd!

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.