Nissan GT-R Track Pack klaargestoomd voor circuit

Wil je bij Nissan echt tot het uiterste gaan? Bestel dan een nieuwe GT-R met Track Pack. Lichter, sneller en compleet circuitrijp. Sensatie!

Het Track Pack zorgt ervoor dat de GT-R nog meer op circuitrijden is ingesteld. Het onderstel is aangepast op aanwijzing van GT-R testrijder, voormalig F1-coureur en Le Mans deelnemer Toshio Suzuki. Nissan monteert nieuwe instelbare schokdempers van Bilstein die speciaal voor deze GT-R zijn ontwikkeld. Ook het chassis is stijver dan ooit. Nu bijna de gehele veerweg uit het onderstel is weggehaald, gaat de GT-R net zo strak de hoek om als een raceauto. Stikstofgevulde Dunlopbanden in de maat 20 inch houden de losgeslagen GT-R zoveel mogelijk in het gareel.

De GT-R Track Pack heeft ook een aangepaste carrosserie met extra koelsleuven. Rijwind is via een speciale koelsleuf in de carbon voorspoiler op de voorremmen gericht, speciale luchtgeleiders achter de achterwielen geleiden verkoelende rijwind naar de remschijven. Het Brembo-remsysteem is verder ongewijzigd. Wel monteert Nissan unieke zesspaaks aluminium wielen van Rays.

Het optiepakket bestaat uit een op de kofferklep gemonteerde achterspoiler en een uitlaatdemper van titanium. Deze laatste zorgt niet alleen voor een extra gewichtsbesparing, maar ook voor de best mogelijke prestaties bij hoge temperaturen. De titanium uitlaat heeft echter zowel voor als na gebruik op het circuit wel speciaal onderhoud nodig.

Aan de 3.8 liter twin-turbo V6 is niet gesleuteld sinds de laatste update. In de nieuwste configuratie levert de machine 550 pk en 632 Nm. Met de standaard R-Start-stand is het mogelijk om onder ideale omstandigheden de sprint van 0 naar 100 km/uur binnen 2.8 seconden af te leggen. Oef!

Nissan is niet vergeten het interieur van de GT-R Track Pack een circuitbehandeling te geven. Onder meer de achterbank is verwijderd. Samen met de toepassing van lichtgewicht aluminium wielen levert dat een gewichtsbesparing op van 14 kilogram. De deels met leder bekleedde voorstoelen zijn voorzien van een speciale laag die in snelle bochten extra grip biedt.

Hoewel Nissan de GT-R Track Pack heeft ontwikkeld om op circuits als de Nürburgring zo snel mogelijke rondetijden te noteren, is de auto volstrekt legaal voor gebruik op de openbare weg. Om klanten zowel op het circuit als op de openbare weg van de GT-R te laten genieten, zijn de dempers met een druk op de knop instelbaar voor een meer comfortabel rijkarakter. Bovendien gelden voor de GT-R Track Pack dezelfde garantievoorwaarden als voor de standaarduitvoering en kan hij toe met hetzelfde onderhoud, met uitzondering van bepaalde opties. Een prijskaartje heeft Nissan nog niet beschikbaar.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.