Nieuwe Ford B-MAX vanaf 18.495 euro - in november bij de dealer

De nieuwe Ford B-MAX is vanaf nu te bestellen en staat eind november in de showroom. Alle reden om de prijslijst vrij te geven. De compacte MPV met schuifdeuren is er vanaf 18.495 euro.

Met de B-MAX heeft Ford een compacte MPV die – een beetje net als de Fusion – geplaatst kan worden tussen de Fiesta en C-MAX. Dankzij schuifdeuren aan beide zijden en het ontbreken van de B-stijl biedt Ford’s nieuwe MPV een verrassend ruime instap voor drie personen achterin. De zitpositie is daarbij acht centimeter hoger dan in de Fiesta. Voor extra laadgemak kan de achterbank in delen worden neergeklapt, evenals de rugleuning van de bijrijdersstoel.

Ecoboost, Powershift en diesel
Ford levert de B-MAX met de nieuwe 1.0 liter Ecoboost driecilinder benzinemotor, in dit model goed voor 100 pk/170 Nm of 120 pk/200 Nm. Hiermee haalt de MPV in respectievelijk 13.2 en 11.2 seconden 100 km/u en kan 175/189 km/u worden bereikt. Het verfijnde motortje helpt de B-MAX ook aan lage verbruikscijfers. Gemiddeld verstookt deze krachtbron 4.9 l/100km en dat is aanzienlijk minder dan zijn concurrenten zoals de C3 Picasso, Renault Grand Modus of Opel Meriva. Ook met de 1.6 TDCi diesel (95 pk/215 Nm) troeft de compacte MPV zijn tegenstrevers net af met een verbruik van 4.0 l/100km. In beide gevallen levert dat voor zakelijk rijders 20% bijtelling op. Automaatrijders zijn aangewezen op de 1.6 Ti-VCT benzinemotor met 105 pk die is gekoppeld aan de zestrapsautomaat met dubbele koppeling (Powershift). Die verbruik 6.4 l/100km en stoot 149 gram CO2 uit. Deze versie valt buiten de boot met fiscaal voordeel en is aangewezen op 25% bijtelling.

Active City Stop
In de B-MAX debuteren twee nieuwe (optionele) systemen; Active City Stop – een systeem dat  automobilisten helpt om aanrijdingen met stilstaand of langzamer rijdend verkeer vóór hen te vermijden – en SYNC, het spraakgestuurde connectiviteitssysteem. Andere noemenswaardige snuisterijen aan boord zijn het Sony audiosysteem met acht speakers, sleutelloze toegang, achteruitrijcamera, een panoramadak en lederen bekleding.

Uitrusting en prijzen
Het leveringsprogramma trapt af met de B-MAX Ambiente, uitgerust met zeven airbags, ESP, elektrisch bediende ramen rondom, radio/cd met MP3 en multimedia-aansluitingen, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en bandenspanningsensoren. Deze uitvoering kost 18.495 euro. Interessant is de B-MAX Trend met airco, een boordcomputer, een extra 12V-aansluiting, met leder bekleed stuur, mistlampen voor, een verlicht dashboardkastje en een zonnebrilhouder. Ford prijst de Trend vanaf 19.725 euro (1.0 Ecoboost) en rekent voor de diesel minimaal 24.350 euro. De B-MAX 1.6 105 pk Powershift kost in deze uitvoering 22.470 euro.

Traditiegetrouw is de Titanium de meest complete uitvoering. Ford trakteert in dat geval op automatische airco, 16 inch lichtmetaal, cruise control, LED-dagrijverlichting, SYNC met Bluetooth, regen- en lichtsensor en een automatisch dimmende binnenspiegel. Het exterieur is afgewerkt met chromen sierdelen. De B-MAX Titanium is er vanaf 21.325 euro en kost in de 120 pk versie van de 1.0 Ecoboost 1000 euro meer. Voor de diesel wordt 25.950 euro gerekend en de 1.6 Powershift-versie staat voor 24.070 euro te boek.

Showroomdebuut
Op de optielijst staat onder meer het X-Pack, Easy Driver Pack, Panorama Pack en het Winter Pack. De B-MAX is vanaf nu te bestellen en staat medio november in de Nederlandse showrooms.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.