Gelekt, de nieuwe Volvo V40 (update2!)

Nieuwe beelden van de Volvo V40 opgedoken, ook van het interieur!

Ook al heeft Volvo er alles aan gedaan om het te voorkomen, tegen het internet is niets opgewassen. De foto's van de nieuwe V40 zijn openbaar en dus kan de hele wereld het eindresultaat nu al bewonderen. Update: nu zijn er nieuwe beelden opgedoken, ook van het interieur! Update 2: Nog meer details!

Het was de Zweden bijna gelukt. De grande primeur van de V40 - die de S40 en V50 opvolgt - zou plaats gaan vinden op de beurs van Genève. Natuurlijk, er zwierven hier en daar al wat schetsfoto’s rond maar van het echte werk was nog niets te zien. Er was er voor Volvo kennelijk veel aan gelegen om het eindresultaat nog even geheim te houden.

Zoals we al eerder berichtten is de V40 een tussenmodel geworden. Dat is terug te zien in het design. Van achter lijkt het een flinke vijf-deurs C30 terwijl het van voren net een ingekorte V60 is. Onderscheidend is wel het panorama dak wat de Zweed een ruimtelijk karakter geeft. Verder ligt het ontwerp van de nieuwkomer in de lijn van de laatste modellen. Dat geldt zoals we nu kunnen zien ook voor het interieur, waarbij wel het nieuwe compacte instrumentarium nieuw voor Volvo is.

Dynamisch rijden
Het onderstel van de auto is zo ontworpen dat de auto soepel en direct reageert, wat moet zorgen voor een plezierige rijervaring. Voor zover bekend wordt deze nieuwe Scandinaviër alleen leverbaar met 1.6 liter turbobenzinemotoren en 1.6 en 2.0 liter diesels, De T5 turbo wordt met 254 pk en een acceleratie van 0 naar 100 km/uur in 6,7 seconden de rapste. En omdat de V40 op een doorontwikkeling van het huidige platform staat behoort vierwielaandrijving tot de mogelijkheden. Dat maakt de komst voor een XC40 evident. Alle motorvarianten zijn voorzien van een start-stopsysteem en een regeneratief remsysteem.

Veiligheid voor alles!
Zoals we gewend zijn van de Scandinaviërs beschikt de V40 over de laatste snufjes op het gebied van veiligheid. Zo is er de 'Pedestrian Detection' met volautomatische rem en de nooit eerder toegepaste voetgangersairbag. Maar dat is nog niet alles, het ‘City Safety‘ systeem dat een aanrijding bij lage snelheid voorkomt, is verder doorontwikkeld en werkt nu tot een snelheid van 50 km/uur.

Vooral Europees
Volvo verwacht jaarlijks 90.000 exemplaren van de nieuwe V40 te verkopen. Het grootste deel (85 procent) is bedoeld voor de Europese markt. De productie gaat in mei van start in de Volvo-fabriek in het Belgische Gent.

Wie de V40 in vol ornaat wil bekijken moet naar Geneve waar de ‘officiële’ presentatie is. Om alvast verder in de stemming te komen heeft Volvo wel alvast een video de wereld in gestuurd. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.