Het was natuurlijk te verwachten dat BMW de nieuwe generatie 6 Serie ook als M-model tot leven zou brengen. Immers zijn ook een Coupé en Cabriolet sportieve aspiraties niet vriend. Een niet te missen bodykit met vier uitlaten, 19 of 20 inch wielen en grote luchtinlaten vooraan, maar ook het dak van met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP) laten er geen misverstand over bestaan dat de M6 heftig is.
Onder de motorkap doet BMW hetzelfde kunstje als bij de M5, dus vinden we geen racy-V10 maar de geblazen 4.4 liter V8 met 560 pk. Gekoppeld aan de M Double Clutch transmissie is de 0-100 sprint een peuleschil van 4.2 seconden. Nul tot tweehonderd duurt slechts 12.6 tellen. Voor beiden geldt een topsnelheid van 250 km/u maar wie het M Drivers Package bestelt mag door tot een magische 305 km/u. Een Active M Differential en M Dynamic Damper Control moet er voor zorgen dat al die kracht en snelheid zo goed mogelijk uit de verf komen. Het ESP kent een M Dynamic Mode waarbij meer speelruimte wordt toegelaten. Letterlijk.
Verder kent de M6 natuurlijk alle luxe uit het BMW-boekje, met onder meer LED-koplampen, lederen sportstoelen, een head-up display, nachtzicht, surround view en ga zo maar door. Een opvallend laag verbruik hoort ook tot de 'standaarduitrusting' van de M6. De V8 scoort net als in de M5 een verbruik van 9.9 l/100 km. Als je je inhoudt...
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review