De nieuwe XTS is groter dan de CTS en is gebaseerd op de XTS Platinium Concept die eerder werd gepresenteerd in Geneve. Het model vervangt de STS en DTS. Volgens de laatste designfilosofie van Cadillac presenteert de XTS zich zowel elegant als sportief. 19 inch wielen zijn standaard, een maatje groter is optioneel.
Gezien de proporties van de XTS kan hij direct concurreren met de Audi A6, BMW 5 Serie en Mercedes-Benz E-Klasse. Cadillac haast zich echter te zeggen dat er op de achterbank 5-10 centimeter meer beenruimte beschikbaar is. De bagageruimte is met 509 liter eveneens riant.
Natuurlijk weet men in de nieuwe luxe sedan weer alle vertrouwde luxe te herbergen. In de XTS debuteert echter wel het intuïtieve CUE infotainmentsysteem met 8 inch touchscreen. Ook maakt Cadillac gebruik van adaptieve demping in de vorm van Magnet Ride Control, daarnaast verhoogt een noodremhulpsysteem de veiligheid. In pakketvorm zijn nog veel meer veilige innovaties beschikbaar, waaronder rijstrookhulp, adaptieve cruise control en dodehoekdetectie.
Aangezien de nieuwe XTS boven de CTS-familie is gepositioneerd beschikt standaard over een direct ingespoten 3.6 liter V6 met 305 pk en is vierwielaandrijving standaard. Brembo remmerij haalt de snelheid er weer makkelijk uit. De zescilinder is gekoppeld aan de zestraps automaat, waarmee ook ‘handmatig’ kan worden geschakeld. Europese verbruikscijfers zijn niet bekend; in Amerika consumeert de XTS op de snelweg 8.4l/100km.
De productie van de XTS start in het voorjaar van 2012. Na de zomer van dat jaar staat de XTS in de Nederlandse showrooms.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review