De nieuwe BMW 3 Serie is ruimer en sterker dan zijn voorganger, de nieuwkomer is tot 30 kilogram lichter. De clou: er is meer magnesium en aluminium gebruikt. Dat is gunstig om liters en kilo's te besparen en voor de rijdynamiek. Daarnaast is de lengte toegenomen met ruim 9 cm wat vooral ten goede komt aan de zitruimte achterin en 20 liter meer kofferruimte.
Net als bij de 1 Serie biedt BMW verschillende Lines aan om zowel ex- als interieur naar eigen smaak te stylen; Modern, Sport en Luxury. Ook debuteren nieuwe veiligheidssystemen zoals Lane Departure Warning met Collision, Surround View en een Rear View camera vinden ook hun weg naar de nieuwe 3 Serie. Active Cruise Control met Stop & Go is een van de eerste automatische piloten van BMW. Voor het eerst ook leverbaar in de BMW 3 Serie is het Head-Up Display. Dankzij het nieuwe adaptieve onderstel komt de nieuwe 3 Serie desgewenst ook sportiever voor de dag. Dat is zo’n 10 mm lager en past zich aan de rijstijl en de wegomstandigheden aan.
ConnectedDrive
In de nieuwe 3 Serie verlegt ook BMW ConnectedDrive zijn grenzen. Met BMW ConnectedDrive maakt de bestuurder samen met zijn of haar BMW deel uit van een compleet netwerk van te personaliseren toepassingen. Dit vergroot het rijplezier nog eens aanzienlijk omdat de inzittenden over een uniek dienstenpakket beschikken. Gemak: Google Local Search, infotainment: nieuws/weer en buienradar en veiligheid: eCall - alles is van een hoger niveau. Met BMW Online en Concierge Call heeft de bestuurder altijd actuele informatie over de bestemming - horeca, shopping, POI’s - als een reisleider die altijd aanspreekbaar is. Met het noodoproepsysteem eCall kunnen hulpdiensten bij een ongeval gewaarschuwd worden
Motorisaties (ook 20% bijtelling)
Vanaf de leveringsstart is de nieuwe 3 Serie leverbaar met twee diesels – de 320d en 320d EfficientDynamics Edition – en twee benzinemotoren – een 328i en zescilinder 335i. Kort daarna volgen de BMW 316d en 318d en de BMW 320i. Alle motoren hebben turbotechniek om hun krachten te mobiliseren. Achter de 328i gaat de nieuwe tweeliter TwinPower Turbo motor met 245 pk schuil. De 320i heeft dezelfde tweeliter maar komt in die configuratie tot 184 pk. Behelpen is dat niet; de topsnelheid bedraagt 235 km/h en het gemiddeld verbruik 6.2 l per 100 km. Deze motorisatie wordt ook verkrijgbaar met een achttrapsautomaat en is daarbij zuinig genoeg om in aanmerking te komen voor 20% bijtelling. De meest zuinige 3 Serie is de 320d EfficientDynamics Edition, die met 163 pk en 380 Nm toch slechts 4.1l/100km verbruikt. Zijn CO2-uitstoot van 109 gram ligt nog lager dan zijn voorganger. De spaarzame versie wordt voor het eerst ook leverbaar met een automaat. Ook die variant komt in aanmerking voor 20% bijtelling.
Elke 3 Serie is standaard uitgerust met BMW EfficientDynamics. Van Brake Energy Regeneration en Auto Start Stop, tot gewichtsbesparende maatregelen en aerodynamische fijnslijperij Eén van de innovaties is de ECO PRO modus; met een druk op de Driving Experience Control naast de versnellingspook neemt de auto een zo zuinige (of sportieve) modus aan, waarbij niet alleen de motorrespons maar ook de stuurbekrachtiging, airco en verwarming wordt beinvloed. In de zuinige ECO PRO modus krijgt de bestuurder extra tips om brandstof te besparen in beeld. Volgens BMW loopt de winst op tot 20%.
Uitgebreid beeldmateriaal volgt om 17:15 uur!
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review