Hyundai Veloster DCT en i40 sedan naderen het land

Nu de nieuwe Hyundai Veloster en i40 Wagon bij de dealer staan haast het merk voor dit najaar twee nieuwe varianten aan te kondigen; de Veloster met DCT-transmissie en de i40 sedan.

De Hyundai Veloster staat momenteel bij de dealer met een 1.6 GDI benzinemotor, gekoppeld aan een zesbak. Dit najaar wordt ook – een primeur voor het merk – de DCT-automaat met dubbele koppeling en zes versnellingen leverbaar. Binnenkort kunnen we zelf ervaren of deze ‘DSG’-bak meer spektakel belooft. Volgend jaar doet een extra krachtige Veloster met turbomotor dat sowieso. De Veloster met TCT-bak heeft net als de handgeschakelde versie een B-label maar consumeert wel meer brandstof; 6.4l/100km. Van 0-100 sprint hij in 10.3 seconden en de topsnelheid komt op 200 km/u. De meerprijs voor deze transmissie bedraagt 1995 euro, dus Veloster-rijden zonder te schakelen kan vanaf net geen 26 mille.

In het najaar wordt de i40 Wagon vergezeld door de i40 sedan. Deze carrosserievariant kan rekenen op dezelfde 1.6 GDI en 2.0 GDI benzinemotor, evenals de 1.7 CRDi diesels. De kleinste benzineversie en de 115 pk diesel komen in aanmerking voor 20% bijtelling. De sedan is ietsje korter dan de i40 Wagon en heeft 505 liter bagageruimte. Prijzen beginnen bij 23.995 euro, waarmee de i40 sedan precies 1000 euro goedkoper is.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.