Ford Focus met driecilinder EcoBoost in de schijnwerpers

Hoe Ecoboost-motortechniek ten volle wordt benut door Ford, zien we op de IAA. De Duitsers nemen namelijk een Focus met 1.0 liter driecilinder mee naar Frankfurt. En er is nog meer zuinig nieuws.

De direct ingespoten eenliter EcoBoost motor met drie cilinders hebben we al eerder gezien in de Ford Start concept en B-Max concept, maar nu vindt het motortje steeds verder zijn weg naar serieproductie. Hoewel je zou kunnen verwachten dat een dergelijke turbomotor vooral voor de compacte Ka en Fiesta zijn weggelegd, is de EcoBoost-motor op de IAA verpakt in een Focus-koets. Cijfers over vermogen, verbruik en CO2 hebben we nog niet, maar zullen ongetwijfeld indrukwekkend zijn. Helemaal dankzij extra Econetic Technologies zoals start/stop-techniek, remregeneratie en een actieve grille.

Ook maakt Ford van de gelegenheid gebruik aan te kondigen dat de helft van alle Fords die tot eind 2012 in Europa zullen worden verkocht, uitgerust zijn met Econetic besparingsmaatregelen. Eind volgend jaar is een start/stop-systeem in ieder geval op elk model aanwezig. Ook komt het merk met een NOx-filter (debuut in de Focus Econetic) en zullen meer Ford-modellen met een actieve grillesluiting worden uitgerust. Bovendien stapt Ford vanaf 2013 in Europa met hybride- en elektrische modellen zoals de C-MAX Hybrid en C-MAX Energi.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.