In de Land Rover Discovery 4 en Range Rover Sport zorgen verder verbeterde dieselmotoren, voor de SDV6 bovendien met meer vermogen, voor lagere verbruiks- en emissiecijfers. Dit wordt nog versterkt door de nieuwe achttraps automatische transmissie. Ook de entertainmentsystemen zijn vernieuwd, evenals verschillende stylingdetails van exterieur en interieur.
Door de lagere verbruiks- en emissiewaarden van de meeste uitvoeringen hoeft er minder CO2-heffing te worden betaald wat resulteert in een lagere consumentenprijs. De Discovery 4 is er nu vanaf 75.900 euro in de 3.0 TDV6 S uitvoering. Luxeniveau SE kost vier mille meer en de HSE-uitvoering moet 88.900 euro opbrengen. De SDV6-diesel met 256 pk kost altijd vier mille meer. Voor de Discovery met 5.0 V8 moet 124.900 euro worden betaald. Je rijdt dan altijd weg in de HSE-uitvoering.
Range Rover Sport
Het gamma van de Range Rover Sport begint bij de 3.0 TDV6 S (211 pk), die in de boeken staat voor 82.900 euro. Het uitrustingsniveau SE (91.900 euro), HSE (97.900 euro) en Autobiography (104.900 euro) is altijd weggelegd voor de SDV6-diesel die 256 pk te bieden heeft. De Range Rover Sport met Supercharged V8 (510 pk) vereist een investering van bijna 152.000 euro. De Autobiography-uitvoering doet er nog acht mille bovenop.
Range Rover
Subtiele aanpassingen aan de exterieurstyling met onder meer nieuwe koplampbehuizingen en een andere grille, alsmede veranderingen in uitrusting zorgen er voor dat de Range Rover de leider blijft in het luxueuze SUV-segment. Verder zijn er nieuwe naafkappen met Range Rover logo en nieuwe 20 inch wielen als optie voor de Vogue. In het interieur is de houtafwerking voortaan voorzien van een Range Rover of Autobiography inleg.
De Range Rover orderboeken gaan open tegen inlevering van 133.500 euro voor de 4.4 TDV8 HSE. Een Vogue is negen mille duurder en de Autobiography-uitvoering staat voor 164.500 euro in de showroom. De Supercharged 5.0 V8 voert de prijslijst aan met een vermelding van 188.500 euro. Wie de Autobiography kiest schiet 5.500 euro door de twee-ton-barrière heen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review