De 458 gaat open met de Spider. De compleet uit aluminium vervaardigde hardtopconstructie van de nieuwkomer is lichter dan een softtop en bovendien lekker snel; in 14 seconden gaat het dak er af. Voor een maximaal comfort met de kap neer is de 458 Spider voorzien van een genereus geproportioneerde verstelbare elektrische windstop. Het ontwerp werd geperfectioneerd om de wind in het interieur te beperken en verspreiden, waardoor een gesprek op normaal stemniveau zelfs bij snelheden boven de 200 km/u mogelijk is.
De hardtop, die volledig is geïntegreerd in de styling van de auto, werd ontwikkeld om netjes vóór de motor te passen zonder de aerodynamica of prestaties van de auto te beïnvloeden. De kleine ruimte die nodig was om de kap te herbergen bood de ontwerpers de mogelijkheid om een ruime achterbank voor bagage te monteren achter de stoelen.
Het nieuwste nummer wordt aangedreven door Ferrari’s atmosferische, direct ingespoten 4.5-liter V8. Het vermogen wordt op de weg overgebracht door Ferrari’s F1-versnellingsbak met dubbele koppeling en schakelpaddles via een geavanceerd E-Diff, dat is geïntegreerd met het F1-Trac tractiecontrole en een high-performance ABS-systeem voor maximale handlingprestaties.
Diverse features van de auto, waaronder de mapping van het gaspedaal en de demping van de multilinkophanging, zijn gekalibreerd voor maximale sportiviteit en een optimaal rijplezier met de kap naar beneden, in lijn met de traditie van de exclusieve spiders uit Maranello. Zelfs het motorgeluid is aangepast om er voor te zorgen dat de inzittenden van de auto compleet betrokken worden bij de open rijervaring.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review