Tweede turbobenzinemotor voor BMW X1

Met de spaarzame dieselversie voor de BMW X1 is de koek nog niet op. De Duitsers geven de compacte kruising van een SUV en een stationwagon een tweede TwinPower Turbo viercilindermotor met 184 pk; de sDrive20i en xDrive20i.

Tegelijkertijd met de komst van de zuinige dieselversie breidt BMW het leveringsprogramma van de X1 uit met een nieuw staaltje downsizing; de sDrive20i en xDrive20i. Vier cilinders, TwinPower Turbo techniek en 184 pk vormen een uitstekende match voor de X1. Deze 'opvulling' was ook best welkom, aangezien kopers momenteel alleen de keuze hebben uit een 143 pk sterke tweeliter of de tweeliter turbomotor met 245 pk. Dat was voorheen zelfs een nog iets sterkere drieliter zescilinder!

De nieuwe krachtbron belooft door directe injectie, Valvetronic en een Twin Scroll Turbo optimaal te presteren. Met 184 pk en 270 Nm (vanaf 1250 toeren!) haalt de X1 dan in 7.4-7.8 seconden honderd kilometer per uur. Bij een gemiddelde rijstijl blijft de vierpitter relatief spaarzaam; het verbruik beperkt zich tot 7.1 liter per 100 kilometer en 165 gram CO2, oplopend tot 7.7 liter in combinatie met vierwielaandrijving. Uiteraard levert BMW ook een versie met automaat en die zit daar net onder. Prijzen zijn nog niet bekend.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.