Autodelta pakt groots uit. Als basis is de 3.2 liter V6 genomen, die is opgeboord tot een inhoud van 3700 cc. Vervolgens heeft het bedrijf er een supercharger op geschroeft en voilà, je hebt 405 pk. Als huisvesting voor de motor is de GT gekozen. Natuurlijk is er het een en ander aan plastic op de GT aangebracht om ook aan buitenstaanders te laten zien dat het om iets speciaals gaat. Nu hoor ik je denken, de GT heeft toch voorwielaandrijving? En dat klopt ook. Maar dat gaat toch helemaal niet, zoveel vermogen op alleen de voorwielen? En dat lijkt mij dus ook niet. Autodelta zelf zegt dit opgelost te hebben door een speciaal sperdifferentieel, maar het zal mij benieuwen. Speciaal is het in ieder geval wel. Het gevaarte sprint in 4,9 seconden naar de 100 toe en bij 293 km/h houdt het op met de pret. Over de prijs wordt met geen woord gerept door Autodelta. De naam die Autodelta aan de Alfa heeft gegeven is simpel, maar het dekt de lading precies, Alfa Romeo GT 3.7 Super.
Het laatste wapenfeit
Dit wordt het allerlaatste bericht over de Alfa V6, tenminste, daar ga ik van uit. Autodelta, zeg maar een beetje de
Dit wordt het allerlaatste bericht over de Alfa V6, tenminste, daar ga ik van uit. Autodelta, zeg maar een beetje de huistuner van Alfa, heeft nog 1x de V6 van wat extra vermogen voorzien. En het is een waardig afscheid als je het mij vraagt.