Seat Alhambra 4 weet van aanpakken

Wanneer je in de markt bent voor een nieuwe Seat Alhambra en onder alle omstandigheden zoveel mogelijk grip nodig hebt biedt vierwielaandrijving soelaas. In Genčve hebben de Spanjaarden daarom de nieuwe Alhambra 4 geļntroduceerd.

Mocht je grote plannen hebben om op reis te gaan en wellicht onverhard terrein tegen het lijf lopen, dan is vierwielaandrijving geen overbodige luxe. Zeker niet in de Seat Alhambra, die zo flexibel is dat je met hele gezin en bagage (plus ski-koffer) op pad kunt. In tegenstelling tot de voorwielaangedreven Alhambra's is de Alhambra 4 altijd een vijfzitter. Later dit jaar komt daar nog een 2+2+2 indeling met captain chairs bij.

Net als Volkswagen maakt Seat gebruik van 4Motion vierwielaandrijving met een haldexkoppeling die de achterwielen automatisch bijschakelt als de grip aan de voorwielen ontoereikend is. Seat noemt de Alhambra met integrale aandrijving Alhambra 4 en legt de 2.0 TDI dieselmotor met 140 pk voorin. De Spanjaard levert daarmee capabele prestaties; een top van 191 en een 0-100 sprinttijd van 11.4 seconden. Het gemiddelde verbruik blijft liggen op 6.0 liter en 158 gram CO2. Deze dieselvariant is in de Alhambra - ongeacht het type aandrijving - uitgerust met een SCR-katalysator om de uitlaatgassen nog schoner te maken.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.