De B-MAX is gebaseerd op het platform van de Fiesta maar is 11 centimeter langer, heeft iets meer breedte en een veel hogere carrosserie. Dat laatste is natuurlijk niet vreemd; de B-MAX moet immers de nodige ruimte en flexibiliteit gaan bieden. De Duitsers zien daarbij schuifdeuren als ideale toegangspoort tot het interieur. Waarschijnlijk verwacht Ford dat de B-MAX meer in de stad terecht komt dan z'n grotere broers, en dan is een schuifdeur wel zo handig. De voorportieren openen conventioneel en zichtbare een B-stijl ontbreekt. Achterin de B-MAX zien we een bank die desgewenst is neer te klappen. Moeten er lange voorwerpen mee, dan biedt de neerklapbare bijrijdersstoel uitkomst.
Het zojuist gepresenteerde studiemodel is vrijwel gereed voor productie. Zo heeft Ford de ambitie om de deur en -stijl constructie zo te laten. Denk er een setje fatsoenlijke set handgrepen en iets kleiner lichtmetaal bij en je hebt de B-MAX in definitieve jas!
Nieuw voor Ford en dus ook de B-MAX is een kleine EcoBoost motor. De eenliter werkt met een turbo en heeft drie cilinders. Directe inspuiting en start/stop-techniek beloven er een heel zuinig ruimtewondertje van te maken. Daarbij is het studiemodel voorzien van de zestraps Powershift automaat, al ligt een 'gewone' vijf of zesbak en andere ongeblazen motoren natuurlijk ook de voor de hand. Verbruikscijfers zijn nog niet bekend.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review