Hyundai Genesis Coupé mag los vanaf 42 mille

Gisteren hebben we voor het eerst 'dynamisch' kunnen kennismaken met de nieuwe Hyundai Genesis Coupé. En hoe; de

Gisteren hebben we voor het eerst 'dynamisch' kunnen kennismaken met de nieuwe Hyundai Genesis Coupé. En hoe; de importeur regelde het ANWB test- en trainingscentrum en de RDW-baan als 'speelveld'. Onze eerste indruk is vandaag te lezen op de site, eerst hebben we de prijzen en uitvoering voor je.

Hyundai levert de Genesis Coupé met een 2.0 liter turbomotor met 213 pk en een zesbak of een V6 van Amerikaans formaat. Het is de 3.8 liter zescilinder goed voor 303 pk die naar wens manueel te schakelen is of gekoppeld wordt aan een zestrapsautomaat. Voor de viercilinder vraagt het merk net geen 42 mille, en de V6 moet 48.995 euro opbrengen. Het is daarmee de voordeligste 300+ pk sportauto die er hier te krijgen is. Voorzien van een automaat komt de 3.8 V6 op 50.495 euro.

Met die 300 pk voorin sprinten de achterwielen in 6.5 seconden naar 100, de tweeliter heeft twee tellen extra nodig. Ongeacht de transmissiekeuze haalt de Genesis Coupé in the end 240 km/u. Wel is het Koreaanse scheurmonster iets zuiniger met de automaat; 9.9l/100km. Het verbruik van de viercilinder ligt er iets onder - 9.5l/100km.

Sportieve luxe als 19 inch wielen, schakelpaddles (automaat), dubbele uitlaat, aluminium pedalen zijn standaard. Optioneel biedt Hyundai metallic lak, een schuifdak (895 euro) en - heel sportief - het Limited Slip differentieel (595 euro). ESP en een veerpootbrug zijn standaard. Lederen bekleding, een startknop en krachtige Inifinity audio is voorbehouden aan de V6.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.