Volvo heeft onderzocht dat het zeer belangrijk is de accu's - die meer ruimte innemen dan een benzinetank en bovendien 300 kg wegen - in de auto los staat van de kreukelzone, om optimale veiligheid te garanderen. Bovendien houdt Volvo de veiligheid aan boord op peil door bij het activeren van de airbags tegelijkertijd het elektrische systeem binnen 50 milliseconden uit te schakelen. En waar normaliter de brandstofmotor voorin ook botsenergie absorbeert, wordt dat in de C30 Electric door een verstevigd front gecompenseerd.
De C30 in kwestie heeft een 40% frontale aanrijding ondergaan met een snelheid van 64 km/u. Zowel de batterijen, d als de bekabeling van het elektrische systeem bleven onaangetast. Daarmee is de elektrische Volvo niet alleen zo comfortabel als een gewone C30, maar ook net zo veilig. Volvo heeft naast deze frontale botsproef ook de zijdelingse- en achterwaartse bescherming onder de loep genomen.
Volvo heeft momenteel 250 elektrische auto's in de praktijk laten rijden bij bedrijven en overheden. Begin 2012 worden de eerste exemplaren aan klanten in Zweden uitgeleverd. Later dit jaar sturen de Zweden een testvloot naar Amerika. Naast de elektrische C30 komt Volvo volgend jaar ook met een plug-in hybride met dieselmotor op de markt. Voor de Amerikaanse markt volgt een model met benzinemotor.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review