Audi hield de leukste voor het laatst. In de laatste kleine twee jaar van de A3-levenscyclus komt het merk met de RS3. En die kun je echt niet missen. Niet alleen vanwege zijn krachtige vijfcilindersound uit de 2.5 liter turbomotor, ook de 19 inch lichtmetalen wielen, zwarte grille, flinke dakspoiler en aluminiumlook buitenspiegelbehuizingen maken indruk. Verder maakt Audi gebruik van carbon fiber reinforced plastic spoilerdelen. Standaard zijn de wielen titaniumlook gepolijst, maar ook zwarte exemplaren met een rode rand zijn beschikbaar. De uitlaat loopt dubbel uit aan de linkerzijde. Twee monsterlijke pijpen aan weerszijden blijft de RS3 bespaard.
Binnenin heeft men het topmodel ingericht met fijn nappalederen sportstoelen met zilveren stiksels, dito afgeplat sportstuur en pianolak of aluminiumlook accenten. Kuiptstoelen zijn optioneel. Het ontwerp van de S tronic pook en de tellers zijn eveneens speciaal voor de RS3 gestyled. Ook is er een Sportknop gemonteerd die de techniek nog eens (hoorbaar!) op scherp zet. Bovendien bevat de boordcomputer digitale meters van de turbodruk, olietemperatuur en de niet te vergeten lap timer.
Om de prestaties van de RS3 op hoog niveau te garanderen hebben de Duitsers naast de kracht van de vijfcilinder quattro vierwielaandrijving standaard. En dankzij de befaamde S tronic transmissie met zeven verzetten komen de 340 pk’s en 450 Nm’s eveneens optimaal uit de verf. Audi bezweert dat de RS3 met z’n 1575 kg in 4.6 seconden naar 100 knalt en zonder problemen de begrensde top van 250 km/u induikt. Wie zich kan inhouden moet het lukken 9.1l/100km op de boordcomputer te toveren.
Audi start in april 2011 met de levering van de eerste exemplaren. In Duitsland komt de RS3 Sportback voor nog geen 50 mille in de prijslijsten te staan. Voor Nederland is het prijskaartje vastgesteld op 68.900 euro. De RS3 Sportback is vanaf januari bestelbaar.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review