Nissan GT-R nu nog flitsender

Leuk nieuws; De Nissan GT-R is gefacelift! Zien je de verschillen? Bijna niet, maar de Japanners geven hun

Leuk nieuws; De Nissan GT-R is gefacelift! Zien je de verschillen? Bijna niet, maar de Japanners geven hun snelheidsduivel meer pk's en hebben ook - jawel - het brandstofverbruik kunnen drukken.

Het gemakkelijkste herkenningspunt van de opgefriste GT-R is nieuwe bumperpartij met dagrij-LED's vooraan. In het interieur kunnen we nieuwe carbon sierelementen, iets meer chroom en een nieuwe overkapping voor het instrumentarium tegemoet zien. De introductie van de vernieuwde GT-R gaat ook gepaard met twee nieuwe uitvoeringen; de racy Club Track en exclusieve EGOIST(?!) versie. die helemaal naar eigen wens is aan te kleden en in te richten.

Uiteraard mocht de geblazen 3.8 V6 niet ongemoeid blijven, dus hebben de Japanners gesleuteld aan de turbodruk en uitlaatsysteem tot er een output van 530 pk werd bereikt. Ook het koppel nam noemenswaardig toe naar 612 Nm (3200-6000 tpm). Voor extra snelle ritten is Launch Control opnieuw geprogrammeerd en het onderstel fijngeslepen.Tegelijkertijd is het Nissan ook gelukt de dorst van de GT-R een beetje te lessen, tot 11.8l/100km. Niet alleen dankzij de toegenomen aerodynamica maar ook door de SAVE-rijmodus, waarbij bijvoorbeeld de transmissie enthousiast tot 'Het Nieuwe Rijden' overgaat.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.