Nosejob voor Chevrolet Captiva

Chevrolet heeft de Captiva bijgepunt. De facelift gaat trouwens verder dan louter een nieuwe neus a la de Orlando MPV. Het machinepark is namelijk ook onder handen genomen.

Nee, we zien geen kleinere motoren, maar juist aggregaten met meer inhoud. Aan het benzinefront is keuze uit een 2,4 liter viercilinder met 171 pk of een nieuwe direct ingespoten zescilinder met 258 pk. Op dieselgebied heeft de 2.0 het veld geruimd ten behoeve van een 2.2 liter diesel, naar keuze met 163 of 184 pk. Afhankelijk van de motorisering is een handgeschakelde en/of zestrapsautomaat leverbaar. De 3.0 zescilinder heeft 4WD standaard, alle andere kunnen ook met louter voorwielaandijving van de band af rollen.

De vernieuwde Captiva is overduidelijk als zodanig te herkennen aan zijn nieuwe neus. Daarnaast zijn ook de lichtunits achter en de achterbumper gewijzigd. De zevenzitter rolt op 17, 18 of 19-inch grote wielen.

Verder meldt Chevrolet dat het interieur is verbeterd, met gebruikmaking van nieuwe materialen, extra geluidsisolatie, een aangepast 'dual zone' design zoals de andere modellen dat hebben en meer opbergruimte door de handrem te vervangen voor een knopje. Ook de afstemming van het onderstel moet resulteren in een big plus op het onderdeel rijdynamiek. Dat beoordelen we liever zelf. Al duurt dat nog wel even. De vernieuwde Captiva komt pas in maart volgend jaar naar ons land.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.