Een eerste blik op de nieuwe C4 maakt direct duidelijk dat het silhouet van het bestaande model is aangescherpt in dynamische zin. De vloeiend uitlopende koplampen, extra lijnen in de flanken en minder afgeronde achterruitstijl (D-stijl) laten zien dat de Fransen nieuwe plannen met de compacte middenklasser hebben. Een iets grotere jas hoort daar ook bij, de C4 groeit acht centimeter in lengte en heeft 27% meer bagageruimte te bieden, voortaan is er 408 liter paraat.
Daarbij hoort ook een splinternieuw interieur met de focus op kwaliteit, afwerking en meer (veiligheids-)luxe. De comfortabele stoelen hebben optioneel een massagefunctie voor nog meer comfort. Op de Citroën C4 zijn reeds bekende technologieën beschikbaar zoals de gerobotiseerde versnellingsbak EB6V,Hill Start Assist, electronische handrem, Lane Departure Warning System, meedraaiende Xenon verlichting en parkeersensoren. Daarnaast doen snufjes als dodehoekcontrolesysteem en een programmeerbare cruisecontrol en snelheidsbegrenzer hun intrede, die het mogelijk maakt verschillende snelheden in het geheugen op te slaan.
Motorisch is de C4 bedeeld met de nieuwste THP en HDi-motoren, waarbij op de diesels ook start/stop-techniek zijn intrede doet (e-HDi). Hierdoor is de 1.6-versie zuinig genoeg voor 109g/km CO2-uitstoot, later volgt een versie die er nog eens 10 gram afsnoept en slechts 3.8l/100km consumeert. Ook via Michelinbanden met een lagere rolweerstand heeft Citroen het brandstofverbruik van de C4’s terug kunnen dringen.
De productie wordt gestart in Mulhouse en zal het gamma van Citroën aan het eind van dit jaar in Nederland versterken. Voordat dat laatste zover is staat de nieuwe Fransoos eerst in de spotlights op de Autosalon van Parijs in september.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review