Twee jaar geleden werd bekend dat Land Rover een kleiner model onder de Freelander2 in de pijplijn heeft zitten. Bij de productie ervan, die tegen het einde van dit jaar zal starten, gaat zelfs 27 miljoen pond overheidssubsidie van Engeland gemoeid. Het nieuwe model wordt gebaseerd op Land Rover’s LRX concept car, die in 2008 op de Detroit Motor Show schitterde. Dit driedeurs model belooft de kleinste, lichtste en meest efficiënte auto zijn die het merk ooit heeft gebouwd en wordt van het Range Rover label voorzien om de Freelander niet aan de kant te zetten. Naar verwachting monteert Land Rover de 2.2 TD4_E dieselmotor, en varieert de CO2-uitstoot van slechts 130 tot 140 gram. Het meest lage verbruik wordt bereikt door vierwielaandrijving te schrappen; de LRX neemt dan ongeveer 5.0l/100km tot zich.
Na de komst van de kleine Britse spruit is het eind 2012 tijd voor efficiëntie bovenin de modelladder. De Britten komen op termijn met een Hybride Range Rover, een Range Rover Sport voorzien van de TDV6 dieselmotor, 34 pk sterke elektromotor en een ZF-achttrapsautomaat. Hiermee haalt deze bonk techniek krap 200 km/u. In de elektrische modus is dat maximaal 112 km/u. Omdat de 'Range_e' gemiddeld toch 32 kilometer elektrisch kan rijden, blijft de CO2-uitstoot in de verbruikscyclus net onder de 100 g/km!
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review