De Mazda6 kwam bij ons in 2007 op de markt, en ligt dus nog vrij vers op ons netvlies. Toch begint het meestal na een jaar of drie wel te knagen om de boel eens op te frissen, omdat in de tussentijd er nieuwe innovaties en technieken zich voordoen. In het geval van Mazda is bijvoorbeeld de 2.0 DISI direct ingespoten benzinemotor erbij gekomen. Deze krachtbron vindt daarom vanaf medio dit jaar zijn weg naar de vernieuwde '6' (en later de nieuwe '5'). Daarnaast zijn zowel de 1.8 liter als de 2.5 liter benzinemotor onder handen genomen en verder verbeterd. De 2.2 liter CiTD wordt leverbaar in drie verschillende vermogensversies, van 129 tot 180 pk, allemaal met een lagere brandstofverbruik en dito CO2 emissies. Ook belooft de vijftrapstransmissie van het huis efficiėnter zijn werk te doen. Tot slot is nog de besturing en het onderstel fijngeslepen.
Het in- als exterieur is eveneens herzien, al zijn de vernieuwingen klein. Mazda monteert een nieuwe voorbumper met gewijzigde, grotere luchtinlaten. Daarnaast zijn de koplampen net even anders geboetseerd. Nieuw lichtmetaal en een setje transparante achterlichten maken de kuur aan de buitenkant af. Binnenin zien we nieuwe afwerkingsmaterialen tegemoet, zoals pianolak op de middenconsole. Ook is de stuurbediening opnieuw ingericht. Nieuwe features voor de Mazda6 zijn er ook; meedraaiende en adaptieve koplampen en een hellingproefassistent staan voortaan in het uitrustingslijstje.
Meer details volgen dit voorjaar op de Autosalon van Genčve, alwaar de nieuwe '6', net als de nieuwe '5' officieel uit de doeken gaat. De marktintroductie volgt kort daarna.