Fransoos voor China - Peugeot onthult de nieuwe 408

Peugeot heeft vandaag in Beijing de nieuwe 408 uit de doeken gedaan. Het model is in feite een soort 308 sedan,

Peugeot heeft vandaag in Beijing de nieuwe 408 uit de doeken gedaan. Het model is in feite een soort 308 sedan, specifiek ontwikkeld voor de Chinese markt. Daar zet het merk sinds een aantal jaar steeds meer voet aan de wal.

In aanwezigheid van een club Chinese journalisten en Peugeot vertegenwoordigers presenteerde Jean-Marc Gales (Algemeen Directeur van Peugeot) de nieuwe middenklasser in vol ornaat. De komst van de 408 is een nieuwe stap in het offensief van Peugeot op de meest belangrijke markt van de wereld. Met deze middenklasser - de 408 meet 4.68 meter - spelen de Fransen in op het segment dat 45% van de totale markt beslaat, dus de verwachtingen zijn hooggespannen.

Ondanks dat het merk slechts 5 jaar op de Chinese markt opereert, werden er in 2009 meer dan 410.000 auto's verkocht. Dit betekent een stijging van 44% ten opzichte van het jaar 2008. Met de nieuwe Peugeot 408 verwacht het merk 30% groei in verkoopaantallen ten opzichte van 2009 te realiseren.

Terwijl de Chinezen zich kunnen gaan buigen over de 408, is voor Europa '508' het codewoord. Deze Fransoos wordt de opvolger van zowel de 407 als 607, en debuteert nog dit najaar op de autosalon van Parijs.