Op de Autosalon te Brussel heeft Peugeot namelijk een intentieverklaring ondertekend met Veolia en Greenwheels, twee Europese ondernemingen, voor de aanschaf en inzet van elektrisch aangedreven auto's en de ontwikkeling van mobiliteitsservices. De samenwerking met Veolia omvat de levering van de Peugeot i0n voor de inzet bij Autolib, een Franse aanbieder van deelauto's. Ook zullen partijen een studie voor het verbeteren van de laadmogelijkheden van elektrische auto’s uitvoeren.
De samenwerking met Greenwheels is een voortzetting van de al bestaande relatie. Het merk heeft in de afgelopen jaren al meer dan 1.000 rode 107’s en 206-jes aan het Nederlandse Greenwheels geleverd. Op korte termijn zullen enkele honderden auto's in Nederland (de bakermat van Greenwheels) ingezet worden. Later zullen er ook exemplaren in Duitsland en Groot-Brittannië gaan rijden.
Over de ion
De ion is ontwikkeld in samenwerking met Mitsubishi, die zelf de i-MiEV op de markt gaat zetten. Zodoende meet de ion nog geen drieënhalve meter, maar is er wel plaats voor vier personen. Beide merken richten zich met deze compacte ecovriendelijke rakkers op particulieren en fleetowners.
Onder het motorkapje zoemt een 64 pk sterke elektromotor die bovendien een koppel genereert waar de ion gemakkelijk mee uit de voeten kan en een kleine middenklasser niet zou misstaan: 180 Nm. Toevalligerwijs bedraagt zowel de topsnelheid als actieradius 130 km. Peugeot belooft een ‘volle tank’ via het stopcontact in zes uur. Wie kiest voor snelladen kan na een half uur met 80% acculading op pad.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review