Zoals gezegd is het studiemodel gebaseerd op de 1-serie, en wel de Coupé-variant. Net als elke andere 1-serie heeft ook de ActivE achterwielaandrijving. Onder de kap zorgt een elektromotor met een vermogen van 170 pk voor BMW-waardige prestaties, gevoed door een vloeistofgekoeld, lichtgewicht lithium-ion-accupakket op de plek van de brandstoftank. Samen met een maximumkoppel van 250 Nm bereikt de zoemende Beier in negen tellen de honderd. Vier-en-een-halve-tel eerder kon 60 worden aangetikt.
BMW belooft met behulp van een nieuwe synchroonmotor ook goede trekkracht bij hoge toerentallen, waardoor de dynamische inborst van de 1-serie behouden blijft. Alhoewel, bij 145 km/u vindt de begrenzer het voorlopig welletjes. Ook is na 160 km de prik op, maar volgens Amerikaanse tests moet er wel 240 km actieradius inzitten. Voor een zo efficiënt mogelijk gebruik van de accu’s fungeert de motor als generator bij remacties of gas los. De Concept ActivE is bij laden op hoogspanning binnen drie uur weer volledig opgeladen.
De BMW Concept ActiveE is het tweede model in het kader van Project i, na de eerder gelanceerde MINI E. Het project omvat alle activiteiten van BMW Group, gericht op het ontwikkelen van duurzame productiemodellen met elektrische aandrijving. De MINI E, waarvan er zeshonderd zijn gebouwd, wordt momenteel beproefd door verschillende zakelijke en particuliere gebruikers in de Verenigde Staten en Europa. Ook de BMW Concept ActiveE zal in een dergelijke vorm in de praktijk getest worden.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.

Zelf uw auto importeren...
Wat kost de nieuwe BMW X5...
Elektrische BMW X3 komt uit China...
Veel te weinig laadpalen in Europa...
Dikke prijs voor dikke BMW M2 Compe...
BMW 8-serie gaat voor laag en lang...
Schrijf een review