Instappen in de Astra kan vanaf 18.495 euro, maar dit betreft de Selection uitvoering met 1.4 liter benzinemotor (87 pk). Meer pit biedt de 1.4-versie met 100 pk, die marginaal meer kost: 19.156 euro. Wederom is de 1.6 liter van de partij; deze levert 115 pk en kost minimaal 19.775 euro als Selection en 21.150 euro voor de Edition-uitvoering. Opel levert een ActiveSelect automatische transmissie voor deze motorisering, maar dat vergt wel een investering van 3200 euro.
Helemaal nieuw bij Opel is de 1.4 Turbo. Deze wordt weliswaar begin 2010 leverbaar maar is goed voor 140 pk en heeft veel trekkracht bij lage toeren. Net als de atmosferische 1.4’s komt deze turbomotor dankzij een relatief laag verbruik in aanmerking voor 20% bijtelling en een A-label. Het bijbehorende prijskaartje bedraagt minstens 23.345 euro. Bij een extra investering van 2000 euro wordt de krachtbron gekoppeld aan een ActiveSelect automatische transmissie. De meeste kracht biedt de 180 pk sterke 1.6 Turbo, en is alleen leverbaar als Sport of Cosmo. Deze krachtbron draagt een groen B label en staat te boek voor minimaal 27.459 euro.
Dieselrijders kunnen vanaf midden 2010 op weg met de 1.3 CDTI (95 pk), die als ecoFLEX te boek staat (24.245 euro). Hoger op de ladder, goedkoper en direct leverbaar is er de 1.7 CDTI met 110 of 125 pk. Deze kosten respectievelijk minimaal 23.834 euro (Selection) en 26.115 euro (Edition). De 2.0 CDTI 160 pk uit de Insignia vergt een bijdrage van 29.445 euro, maar is ook met automaat leverbaar. Deze versie kost dan 30.827 euro en heeft dan geen B maar een C-label.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review