Hoewel aan de achterzijde nog het S5-logo prijkt en bovendien twee dubbele uitlaten te zien zijn, want net als de RS6 krijgt ook deze tweedeurs topsporter uiteindelijk ook twee forse ovale exemplaren, hebben we wel degelijk te maken met een RS5 in spe. Vooraan toont het prototype zich namelijk al wel in vorm, met grote zwartgelakte luchtinlaten in de bumper. Bovendien verwachten we ook nog een subtiele (uitklapbare) achterspoiler, om niet alleen uiterlijk vertoon maar ook extra stabiliteit bij hoge snelheden te verzorgen. Ook heeft Audi groots lichtmetaal voor de RS5 weggelegd, namelijk 20 inch maar verder wordt er bespaard op gewicht door extra naar aluminium te grijpen.
Wat er precies achter die luchtinlaten schuilt is nog steeds niet bevestigd. Er wordt gesproken over het hart van de RS6, een V10 met twee turbo’s, al zouden wij meer willen inzetten op een nieuwe geblazen vierliter V8 met directe inspuiting, met ongeveer 450 pk. Deze nieuwe krachtcentrale is uiteraard gekoppeld aan een quattro vierwielaandrijving en het nieuwe sperdifferentieel. Naast een zesbak behoort ook S-Tronic tot de mogelijkheden, waarmee de honderdsprint ongeveer 4.5 seconden in beslag neemt. Om het iedereen naar de zin te maken verwachten we Audi's magnetic ride met drie modi voor het karakter van de stuurbekrachtiging, motorrespons en dempers.
Wanneer de RS5 precies arriveert is nog niet bekend, al belooft het jaar 2010 veel goeds! De krachtpatser komt eerst als Coupé en later als Cabriolet.