Zie daar als eerste de Twizy Z.E. Concept, een compacte tweezitter met tandemchassis die 100% elektrisch wordt aangedreven met behulp van een 20 pk sterke elektromotor die een koppel van 70 Nm biedt. De acceleratieprestaties in de stad zijn vergelijkbaar met die van een motorfiets, belooft Renault.
Nummer twee: Zoe Z.E. Concept
De Zoe Z.E. Concept is ook elektrisch aangedreven maar heeft nog meer innovaties aan boord. Het dak heeft bijvoorbeeld geïntegreerde zonnecellen om de klimaatregeling te beheren. Het systeem kent drie functies: hydratatie, reiniging en actieve geuren die het welzijn van de inzittenden vergroten en het bereik van de auto vergroot. Ook dragen de zonnecellen bij aan het vergroten van de actieradius.
Nummer vier: Fluence Z.E Concept
Het derde studiemodel is gebaseerd op de Megane sedan, die als Fluence is gepresenteerd. Deze Fluence Z.E. Concept neemt de rol van de gezinsauto over en kan al zoemend maximaal 160 kilometer ver komen op een volle acculading. Handig zijn de flexibele oplaadmogelijkheden die Renault heeft toegepast: ‘standaard’ in vier tot acht uur, ‘snel’ in twintig minuten en ‘supersnel’ in drie minuten met behulp van het exclusieve ‘Quickdrop’ systeem. Daarbij wordt een lege accu automatisch vervangen voor een volle. Op dit moment is het nog niet duidelijk of deze auto te zijner tijd in Nederland op de markt zal komen.
Nummer vier: Kangoo Z.E. Concept
Als laatste heeft Renault voor ons de Kangoo Z.E Concept in de schijnwerpers staan, bedoeld voor bedrijfsmatig gebruik. Het betreft namelijkeen bedrijfswagenuitvoering, die voorzien is van een 95 pk sterke elektromotor en 226 Nm trekkracht gereed heeft staan.,