Hij zat er al even aan te komen. Of toch weer niet? En komt Audi met de V8 of V10? Nu is er duidelijkheid. De open-R8 is definitief. De R8 Spyder krijgt een lichte softtop mee, die elektrisch te bedienen is tot 50 km/u en in 19 seconden opent en sluit. Het is verkrijgbaar in drie kleuren en weegt slechts 30 kilo, waardoor het totaal komt op 1720 kilo. Ondanks verstevigingen aan de carrosserie – die het ontbreken van het dak moet compenseren – stopt de weegscheel pas zes kilo later.
Side blades ingeleverd
Zoals al duidelijk is geworden moet de Spyder-variant de zogenaamde sideblades in de flanken missen. Wel heeft Audi voor de motorkap – vervaardigd uit koolstofvezel- speciale luchtroosters opgenomen. Ook staat de Spyder standaard op 19 inch wielen.
Met een V10 onder de kap monteert Audi het beste dat ze in huis hebben. De V10 motor levert 525 pk en realiseert een topsnelheid van 313 km/u. Het sprintje naar 100 is helemaal om te lachen, dat klusje is na net iets meer dan vier tellen geklaard, met naar keuze R-Tronic of een zesbak. Goed om te weten dat de Audi R8 Spyder standaard geleverd wordt met een windschot…
LED’s, B&O sound, hittewerend leder en gordelmicrofoons
Als paradepaardje uit de Audi-familie heeft de Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro standaard ook volledige LED-verlichting. Dat betekent dat dimlicht, grootlicht en dagrijverlichting door LED’s worden verzorgd. Ook de achterlichten maken gebruik van LED-technologie. Daarnaast is Magnetic Ride standaard, waarmee de dempers zich aanpassen aan de omstandigheden op het wegdek. Op verzoek is echter ook een sportonderstel met conventionele schokdempers leverbaar. Dat geldt ook voor keramische remmen, die een lange levensduur hebben en nog krachtiger remmen.
Audio-liefhebbers kunnen naast de V10 ook eigen muziek krachtig ten gehore brengen Bang & Olufsen Soundsystem. Verder omvat de standaarduitrusting ook fijnnappa-leder, dat door middel van een kleurpigmentering tot wel 20 graden minder warm wordt in de volle zon. Zeer handig zijn de gordelmicrofoons. In beide veiligheidsgordels zijn drie microfoons geïntegreerd, waardoor je ook met geopend dak goed te verstaan bent tijdens een telefoongesprek.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review