Das Haus zet de nieuwe 2.1 liter biturbodiesel steeds breder in. Na zijn komt in de C- en E-Klasse wordt nu ook de GLK (en zelfs de S-Klasse) van deze krachtige zelfontbrander voorzien. De technici weten de krachtbron 204 pk en liefst 500 Nm trekkracht mee te geven; cijfers die dus ook heel goed in de GLK uit de verf kunnen komen. Presteren doet deze gespierde GLK dan ook graag: De sprint naar 100 is in 7.9 seconden geklaard, de voortwaartse drang gaat door tot 213 km/u.
De GLK 250 CDI wordt standaard geleverd met 4Matic vierwielaandrijving en de 7G Tronic transmissie. We wisten al dat de 250 CDI - mede door BlueEfficiency-maatregelen aan carrosserie en techniek - in andere modellen vrij spaarzaam de dieselolie consumeert, en in de GLK blijkt dat ook het geval te zijn. Net als de 220 CDI dieselmotor is de gecombineerde opgave 6.7l/100km en 176g/km CO2.
Met ingang van het nieuwe modeljaar zijn ook kleine wijzigingen aan de uitrustingsmogelijkheden doorgevoerd. Voortaan kan de GLK ook sleutelloos worden gestart en is de achteruitrijcamera-functie uitgebreid met 'richtlijnen' om inparkeren nog inzichtelijker te maken. Vanaf 2010 neemt het aantal airbags verder toe met de komst van de Pelvisbag tussen de zitplaatsen voorin voor extra bescherming van het bekken. Tot slot zijn er nieuwe ledersoorten beschikbaar en is de neus van de GLK - in lijn met onder meer de E- en S-Klasse - voortaan voorzien van LED-dagrijverlichting, in combinatie met het Intelligent Light System.
Naast deze comfortabele uitrustingsmogelijkheden kan elke GLK ook extra sportief worden aangekleed. Nieuw is namelijk het AMG Sport pakket voor het exterieur, dat naast het huidige sportpakket wordt geleverd. De compacte Gelande wordt dan getooid in een vlotte outfit met gespierde bumpers, zijskirts, bodembescherming, diverse chroomaccenten, een gewijzigde grille en 20 inch AMG wielen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review