De nieuwe X1 wordt door BMW beschouwd als een crossover tussen een SUV en Touring. De kleinste stoere telg uit de familie is namelijk niet zo hoog als een SUV, maar biedt wel die looks.
Vanaf eind oktober staat de X1 bij de dealers. De levering start met de dieselmotoren 20d (177 pk) en 23d (204 pk) en het zescilinder benzine topmodel, de xDrive28i met liefst 258 pk. In december volgt de 143 pk sterke 18d en komend voorjaar doet de sDrive18i (alleen) met achterwielaandrijving intrede. Ook de 18d en 20d zijn op verzoek met louter achterwielaandrijving beschikbaar.
De energielabels variëren van een groene B voor de 18d en 20d sDrive, een C voor deze varianten met vierwielaandrijving. De 23d xDrive is er met D-label, en ook de instapbenzine 18i komt er met een gele stempel vanaf. Het topmodel xDrive 28i heeft als enige een E-label.
Zoals gezegd start de prijslijst bij 34.950 euro. Voor de deur staat dan de sDrive 18i, maar deze is pas vanaf de lente van 2010 leverbaar. Dieselen kan vanaf 38.350 euro als sDrive18d. De meerprijs voor xDrive komt op 2800 euro, zodoende komt het bedrag dan op 41.250 euro. Bovenaan de dieselladder staat de 23d, die 51.800 euro moet opbrengen. Een X1 met de 28i zescilinder kost minimaal 53.950. Alle modellen zijn standaard voorzien van onder meer airconditioning, 17 inch lichtmetalen wielen en in drie delen neerklapbare achterbank.
Ruim voor de officiële introductie is de BMW X1 al te bewonderen in Nederland. Tijdens het KLM Open is de auto te bezichtigen in het zogenaamde promodorp. Bezoekers van dit golftoernooi krijgen hiermee de kans om de nieuwe BMW al twee maanden voor de introductie te bekijken.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review