Het laat zich raden dat de nieuwe 911 Turbo zijn voorganger weer moet overtreffen. Daartoe heeft Porsche ‘m lichter, dynamischer maar ook zuiniger en sterker gemaakt. Niet alleen zijn de geregelde vierwielaandrijving (PTM) en het Porsche Stability Management (PSM) doorontwikkeld, ook is Porsche Torque Vectoring (PTV) als nieuwe optie beschikbaar. Dit systeem zorgt voor een betere wendbaarheid, meer stuurprecisie en daardoor voor nog meer rijplezier.
In de motorkap schuilt de compleet nieuw ontwikkelde 3.8 liter turbomotor die dankzij directe injectie en een turbo met variabele geometrie liefst 500 pk genereert. Bovendien is de motor van de 911 Turbo is voor het eerst optioneel te koppelen aan de zeventraps Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK).
Wie overigens deze transmissie bestelt kan kiezen voor schakelpeddels in plaats van knoppen op het stuur. De Duiters kiezen dan voor het recept ‘rechts opschakelen, links terugschakelen. Als Coupé – de Turbo wordt ook leverbaar als Cabriolet – is de honderdsprint kinderspel, dat klusje is in slechts 3.4 seconden geklaard. Topsnelheid? 312 km/u!
De combinatie van de nieuwe zescilinder en PDK transmissie heeft nog iets in zijn mars; een lager verbruik. En daar mag Porsche best trots op zijn want de nieuwe 911 Turbo stoot zo 18% minder CO2 uit dan zijn voorganger – de brandstofinname blijft steken op 11.4-11.7 liter/100km. In Amerika kan helemaal de vlag uit, daar is de Turbo vrijgesteld van gas guzzler tax...
De Porsche 911 Turbo Coupé en Cabrio zijn vanaf nu te bestellen. De ‘basisprijs’ van de 911 Turbo Coupé bedraagt 204.900 euro, voor een Cabriolet wordt minstens 220.250 euro verlangd. Vanaf 21 november staan beide toppers in de showroom.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review