Met deze bij Worldscoop gelekte beelden moeten we het voorlopig even doen, maar ze zeggen al genoeg. De designers hebben er een statige verschijning van gemaakt, met dynamische trekjes aan het front en de achterzijde, met zwartgelakte A-stijlen als karaktertrekje.
Het interieur toont overeenkomsten met de Insignia - waar de 9-5 onderhuids op gebaseerd is- maar is uiteraard in een eigen jas gestoken en voorzien van de bekende ventilatieroosters en tellerinstrumenten.
De nieuwe 9-5 groeit flink, naar 5.08 meter. Goed nieuws voor de inzittenden en vooral voor de passagiers op de achterbank. Door deze ‘upgrade’ in de positionering kan de 9-5 zich een weg gaan banen tussen concurrenten als de Volvo S80 en Audi A6 maar ook de E-Klasse van Mercedes-Benz.
Traditiegetrouw wordt de nieuwe 9-5 leverbaar met turbomotoren. Bovendien is dat ook helemaal de trend, omdat zo kracht en efficiëntie optimaal kan worden verenigd. In ieder geval staat een tweeliter turbomotor klaar, goed voor 220 pk. De 1.6t kennen we al uit de Insignia en gaat in de 9-5 aan de basis. Hij levert in de Zweed 190 pk.
Voor liefhebbers van een zescilinder is er de 2.8 liter V6. In Amerika is die laatste ‘te minnetjes’, daar wordt een 3.6 V6 uit de rekken gehaald. Om als zakensedan succesvol te worden moeten er ook diesels in het palet te vinden zijn.
Daar zal Saab niet in teleurstellen, met diverse tweeliters, met enkele en dubbele turbo, met vermogens van 160 en 190 pk. Eveneens kunnen we rekenen op XWD-vierwielaangedreven uitvoeringen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review