Vernieuwde Mercedes-Benz S-Klasse AMG-modellen geprijsd

In navolging van de presentatie van de vernieuwde Mercedes S-Klasse AMG-modellen zijn nu ook de bijbehorende prijzen

In navolging van de presentatie van de vernieuwde Mercedes S-Klasse AMG-modellen zijn nu ook de bijbehorende prijzen bekendgemaakt. De S 63 AMG verwisselt voor minimaal twee ton euro van eigenaar, en de krachtpatser 65 AMG doet er nog eens een schep van ruim een ton euro's bovenop.

Zo groot als ze zijn, zo klein lijkt het ‘nieuwe’ aan de S-Klasse AMG. Toch heeft Mercedes-Benz naast uiterlijke fijnslijperij aan bumpers en grille en de komst van LED-dagrijverlichting ook technische updates. Aan de 63 AMG V8 en 65 AMG V12 Biturbo wijzigde niets. Ze leveren respectievelijk 525 en 612 pk en een boomontwortelend koppel, goed voor een sprint in 4.6 en 4.4 seconden naar 100. De topsnelheid bleef wederom keurig begrensd op 250 km/u. Wel gaan beide heren zuiniger met de brandstof om, al scheelt het maar drie procent.

Veel belangrijker is de komst van zijwindstabilisatie op het AMG-sportonderstel met Active Body Control. Hierdoor worden de invloeden van zijwind opgevangen of, bij zeer sterke windvlagen, zoveel mogelijk gereduceerd. Het opvangen gebeurt door middel van een heel snelle aanpassing van de verdeling van de wiellast, waarbij gebruik gemaakt wordt van de giersensor en de dwarsversnellingssensor van het ESP. Je zal maar net met 250 km/u een windvlaagje moeten opvangen.

Ook nieuw is de Torque Vectoring Brake, als uitbreiding op het ESP. Met dit systeem verloopt het bochtenwerk nauwkeuriger en blijft de auto nog beter onder controle en biedt dus naast rijplezier ook meer veiligheid. Ook de directe besturing, waarbij de stuurverhouding afhankelijk van de stuuruitslag wordt aangepast, zorgt voor een directer gevoel bij het nemen van bochten en daarmee voor meer rijplezier.

Nieuw voor de AMG’s zijn Attention Assist (om een vermoeide bestuurder te waarschuwen). Andere veiligheidsvoorzieningen zijn de adaptieve Highbeam Assist, de Lane Keeping Assist en de PRE-SAFE-remmen, gekoppeld aan het automatische afstandsradar. Deze remmen komen automatisch in werking bij een dreigend ongeval. De Night View Assist met infraroodcamera is uitgebreid met een nieuwe herkenningsfunctie voor voetgangers, net als in de nieuwe E-Klasse. De beelden van de camera worden ook gebruikt door de nieuwe Speed Limit Assist, die leverbaar is als optie. De Brake Assist PLUS en de afstandsregeling DISTRONIC PLUS helpen de bestuurder bij het maken van een noodstop. De preventieve ongevalbescherming PRE-SAFE en de luxe NECK-PRO-hoofdsteunen zijn nu standaard. Wie het Rijassistentiepakket bestelt is van alle veiligheid voor bestuurder en medeweggebruiker voorzien en kan bij het afsluiten van een autoverzekering via Mercedes-Benz rekenen op extra korting.

Dan nu de prijzen: houd je vast! Voor de S 63 AMG vraagt de dealer 202.342 euro. Deze is ook in LANG-uitvoering beschikbaar en kost dan zo’n 12.000 euro meer. De S 65 AMG staat letterlijk en figuurlijk boven alles en kost 313.518 euro. Da’s inclusief de langere wielbasis.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.