Met de Golf Plus biedt Volkswagen een bijna-MPV, gepositioneerd tussen de Golf en Touran. De hogere zitpositie, slimme opbergvakken en variabele laadvloer maakt deze ruimte-Golf, samen met de verschuifbare achterban een extra praktisch alternatief. Een op de vier Golf’s is een Plus-versie, en inmiddels zijn er al 16.000 exemplaren van verkocht.
De Golf Plus is leverbaar in vier uitvoeringen: Easyline, Trendline, Comfortline en Highline. Standaard is elke Plus uitgerust met onder meer centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare zijruiten, zes airbags en ESP. Hiervoor betaal je minimaal 19.650 euro.
Als Trendline wordt de standaarduitrusting uitgebreid met semi-automatische airco, radio-voorbereiding(!) en een uitgebreide boordcomputer. De Comfortline voegt daar nog cruise control, automatische airco, comfortstoelen met lendesteunverstelling, 12V-aansluiting, een middenarmsteun en een klein lederpakket aan toe. Hiervoor betaal je 24.050 euro.
De meest complete uitvoering van de Golf Plus is als vanouds leverbaar als Highline. Hiervoor dien je 26.750 euro neer te tellen, maar dan is de Plus op basis van de Comfortline luxe uitgerust met 16 inc lichtmetaal, sportstoelen, radio/cd-speler, multifunctioneel lederen stuurwiel en mistlampen voor met bochtenverlichting. De bekleding is een combinatie van Alcantara en stof.
Op technisch vlak deelt de vernieuwde Golf Plus veel noviteiten met de nieuwe Golf VI, zoals de nieuwe 1.6 en 2.0 TDI nog zuinigere common rail dieselmotoren, varierend in sterkte van 90 tot 140 pk. Zo neemt de 2.0 TDI 110 pk liefst 0.8l/100km minder dieselolie tot zich ten opzichte van zijn voorganger. Het benzinepalet bestaat uit de 1.4 80 pk, oplopend tot de 1.4 TSI met 160 pk. Diverse motoriseringen zijn met zes- of zeventraps DSG te combineren.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review