Lancia ziet de auto als een modern alternatief voor een 'traditionele' zakenauto. Het lagere gewicht, compactere afmetingen en een bescheidener brandstofverbruik en de daardoor lagere aanschafprijs belooft 'm nog aantrekkelijker te maken. Het exterieur is two-tone uitgevoerd, waarbij het dak met donker glas is uitgevoerd. Binnenin draait het zoals we Lancia kennen op comfort en luxe. Het dashboard is met beige leder bekleed en afgewerkt met chocoladebruin.
Maar, bij de Delta Executive draait het om de inzittenden op de achterbank, ingericht om zakenlieden het zo aangenaam mogelijk te maken. Daardoor beschikt de Italiaan niet alleen over veel beenruimte en een aangepaste zit, maar is ook de laatste stand der techniek op de auto losgelaten.
Zo zijn er elektronisch geregelde dempers om de rijkarakteristiek van de auto sportief of juist comfortabel af te stellen. Het Absolute Handling System en Drive Steering Torque systeem is bedoeld voor nog meer rijplezier, waarbij in grenssituaties de besturing wordt gecorrigeerd. Ook doet ' Magic Parking' zijn intrede, het automatische parkeersysteem van Lancia. Beide systemen komen later ook op andere modellen beschikbaar.
Verder is deze Delta uitgerust met navigatie, automatische airco, bochtenverlichting en een gekoelde armsteun. Motorisch zien we de moderne slag terug in de nieuwe 1.8 Di Turbojet benzinemotor, met 200 pk, gekoppeld aan een automatische zestraps transmissie. Deze combinatie is goed voor een topsnelheid van 230 km/u en de nul tot 100 sprint wordt in slechts 7.4 seconden afgelegd. Het brandstofverbruik blijft beperkt tot 7.8l/100km en 185g/km CO2.
Tezamen met de Delta Executive staat ook een diepzwarte variant op de stand, de Delta Hardblack. Dankzij de matzwarte lak en zwart alcantara interieur een echte showcar.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review