Met de i20 heeft Hyundai opnieuw een model op de markt gebracht met Europees design. Samen met zuinige motoren en natuurlijk een complete uitrusting belooft deze Koreaan hoge ogen te gooien. Daarnaast is de i20 ook ruimer dan zijn voorganger Getz, dat hij mede te danken heeft aan de 7 cm grotere wielbasis.
Als eerste staat deze maand de vijfdeursversie in de showroom. De i20 is leverbaar met een 1.2i (78 pk, 5.2l/100km, uniek, A-label), 1.4 (100 pk) en een 1.6 benzinemotor met 126 pk, maar ook met een 1.6 CRDi dieselblok, met zesbak. Op die laatste wordt in het tweede kwartaal 2009 nog een extra zuinige i-blue variant voorgesteld, hoewel de CRDi met 115 pk nu al slechts 4.3l/100 km tot zich neemt. Een automatische transmissie is leverbaar op de benzinemotoren, de 1.2 uitgezonderd. Alle modellen komen in aanmerking voor de 20% bijtellingsregeling.
Voor de i20 staan drie uitrustingniveau’s op het programma, te weten ActiveVersion, DynamicVersion en i-Catcher. In alle gevallen is het middelste deel van het dashboard in metaal-look uitgevoerd en zijn zaken als boordcomputer, centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare portierramen vóór, audio met bediening vanaf het stuurwiel, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en getint glas standaard. Stuurbekrachtiging, ABS, zes airbags(!) en actieve hoofdsteunen op de voorstoelen zijn eveneens in elke i20 te vinden. ESP is optioneel, behalve op de 1.2. Dat laatste is geen unicum, hoewel Hyundai in Belgie wel elke i20 met ESP aflevert.
De DynamicVersion beschikt tevens over airconditioning, elektrisch verstelbare buitenspiegels, mistlampen en een bagagenet. Het topmodel, de i-Catcher komt voor de dag met o.a. 15 inch lichtmetalen wielen, elektrisch verwarmde buitenspiegels, half-lederen bekleding, een armsteun en climate control.
Zoals gezegd begint de prijslijst bij 11.495 euro, voor de drie-deurs 1.2 ActiveVersion. Twee extra deuren kost 500 euro meer. Voor de 1.4 vraagt Hyundai 14.495 euro als DynamicVersion. De 1.6 gaat alleen als i-Catcher van de hand, en staat voor 17.495 euro geprijsd. Dieselen kost nog iets mer: 18.695 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review