Nissan 370Z officieel

Nissan stelt de 370Z voor als opvolger van de aansprekende 350Z. Vanzelfsprekend zijn motor- en rijprestraties naar een

Nissan stelt de 370Z voor als opvolger van de aansprekende 350Z. Vanzelfsprekend zijn motor- en rijprestraties naar een hoger peil getild, maar in afmetingen blijkt de nieuweling niet gegroeid, integendeel. In april 2009 start de levering in ons land.

De nieuwe Nissan 370Z staat op een 10 centimeter kortere wielbasis dan zijn voorganger. Tevens is zijn lengte afgenomen met 7 centimeter tot 4.25 meter. Het silhouet oogt nog grotendeels hetzelfde, met de bijzonder aflopende daklijn en de kleine achterste zijruit, waarvan de onderzijde subtiel omhoog buigt. Ook de niet-alledaagse deurgreep en het knipperlicht met Z-logo is opnieuw aanwezig. Niet te zien is dat Nissan meer lichtgewicht materialen heeft toegepast. Daardoor oogt de 370Z niet alleen dynamischer, maar voelt ook zo. Het interieur van de 370Z biedt naast een optimale cockpitervaring met extra display in het instrumentarium, verbeterde materialen ook meer afleg- en opbergruimte voor een weekendje weg.

Technisch nieuws vinden we naast de nieuwe zeventraps(!) automaat met schakelflippers ook onder de motorkap. De handgeschakelde versnellingsbak in de Nissan 370Z is als eerste ter wereld uitgerust met een synchronisatiesysteem voor terugschakelen. Dat zorgt ervoor dat het motortoerental wordt aangepast aan de volgende versnelling lager, zodat elke bestuurder zo vloeiend terugschakelt als een volleerd coureur. De 3.7 liter krachtcentrale die in de 370Z wordt geplaatst kennen we uit de stallen van Infiniti en is goed voor 331 pk.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.