Hyundai pronkt met i20

Timing hoor. Vlak voordat de Paris Motor Show begint heeft Hyundai nieuwe foto’s van de Hyundai i20 vrijgegeven, waar

Timing hoor. Vlak voordat de Paris Motor Show begint heeft Hyundai nieuwe foto’s van de Hyundai I20 vrijgegeven, waar naar verwachting de meeste spotlights op gericht zullen staan bij het merk.

De i20 vergezelt het modelgamma van Hyundai, en volgt de Getz op. Deze compacte vijfdeurs heeft een langere wielbasis dan zijn voorganger en gaat de strijd aan met tegenstrevers als de Seat Ibiza en de Renault Clio. Het ontwerp is getekend in het Europese ontwikkelingscentrum in Russelsheim, waardoor de i20 er naar ‘onze’ smaak goed uit ziet. Onder meer chromen afwerking op de grille, en druppelvormige koplampen en verticale lichtunits maken de i20 zowel fris en fruitig als volwassen.

Drie benzineversies staan op stapel, 1.2i (78 pk), 1.4i en 1.6i. De kleinste versie krijgt een A-label mee, en zijn CO2-uitstoot bedraagt 124 gram/km. De 1.4 liter is 100 pk sterk en krijgt net als de 1.6i met 126 pk een eveneens groen B-label. Dieselen kan met de 115 pk sterke 1.6 CRDi-motor, en krijgt ook een B-label mee. Van de i20 komt ook een extra zuinige i-Blue-versie, die begin 2009 verschijnt. Deze verbruikt dankzij technische en aerodynamische aanpassingen en een spaarzame maar krachtige 90 pk/220 Nm CRDi dieselmotor met zesbak(!) maar 3.8l/100 km, goed voor een CO2-uitstoot voor 99gr/km. Net als zijn directe concurrenten niet genoeg voor de laagste bijtellingsklasse en BPM-vrijstelling, maar toch allezins een mooi resultaat.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.