De Jazz zet in op ruimte, flexibiliteit en zuinigheid. Honda voorziet de 3.90 meter lange nieuwkomer – (5.5 centimeter langer en 2 centimeter breder dan voorheen) van Magic Seats; stoelen die met één handeling zijn neer te klappen. De bagageruimte is ingericht met een dubbele laadvloer, zodat er een aparte opbergbak van 64 liter ontstaat. Totaal is er 399 liter ruimte te verstouwen. De toegenomen wielbasis pakt gunstig uit voor de passagiers op de achterbank.
Natuurlijk belooft het merk een nieuwe stap voorwaarts in afwerking en comfortbeleving. Het leverbare panoramadak geeft daarbij een nog groter ruimte-gevoel.
Van deze Japanners weten we dat ze krachtige motoren in petto hebben. Bij de Jazz is dat niet anders. Twee nieuwe i-VTEC krachtbronnen doen hun intrede. De 1.2 levert niet minder dan 90 pk (zonder turbo!) en de 1.4 legt 100 pk aan de wielen. Het te bieden koppel ligt ook dicht bij elkaar; 114 Nm en 127 Nm. Respectievelijk stoten ze 120 en 124 gr CO2/km uit, en rijden ze bijna 1 op 20. Beide viercilinders zijn gekoppeld aan een vijfbak; de 1.4 kan naar wens worden gecombineerd met de semiautomatische i-SHIFT zestraps transmissie, zodat je al dan niet met schakelflippers aan het stuur automatisch kunt schakelen. Bijkomend voordeel is dat de 1.4 dan nog iets zuiniger rijdt.
De nieuwe Honda Jazz heeft zijn Europese primeur op de Mondial de l’Automobile in Parijs in oktober. Vanaf 8 november 2008 staat de Jazz in de showroom.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review