De bestuurder van deze snelle roadster zal blij zijn. Hij mag de 6,2-liter AMG V8-motor waar nodig loslaten. Met 525 pk in het vooronder accelereert de SL in 4,6 seconden naar snelwegtempo. Een nieuw ontwikkeld AMG sportuitlaatsysteem met grotere pijpen en nieuwe einddempers zorgt ervoor dat de AMG motor nog beter kan ademen, én klinkt!
De SL 63 AMG Safety Car is lichter dan de normale productieversie, ondanks een groter remsysteem, extra koeling voor motor en transmissie, het verlichtingssysteem en de ingebouwde communicatieapparatuur. De gewichtsbesparing werd onder meer bereikt door de motorkap, de voor- en achterkant, de voorspatborden en de achterklep te maken van kunststof die versterkt is met koolstofvezels. Omdat de Safety Car altijd gesloten is, kon het mechaniek van het ‘klapdak’ worden verwijderd. Ook de geluidsisolatie werd verwijderd... Zo werd het gewicht met 220 kg verlaagd, tot slechts 1.750 kilogram met volle tank, de inzittenden niet meegerekend.
Behalve door de lampen op het dak en de F1-logo’s onderscheidt de deze bijzondere SL 63 AMG zich van de normale ‘63 AMG’ door een gewijzigd front met grotere koelopeningen en een andere diffusor aan de achterkant. De witte LED-knipperlichten in de koplampen werken altijd wanneer de auto rijdt. Nieuw is de nummerplaat met ‘Safety Car’-opschrift, die is verlicht met maar liefst 672 LED’s voor een betere zichtbaarheid, zelfs bij zeer slecht weer.
Naast de SL 63 AMG Safety Car beleeft de C 63 AMG Estate zijn debuut als Official F1 Medical Car bij de eerste Grand Prix van het seizoen in Melbourne. In deze Benz levert de 6,2 liter V8 een vermogen van 457 pk en 600 Nm.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review