De veiligheid van kinderen vormt constant een onderwerp van onderzoek. Er zijn zelfs ideeën om speciale airbags toe te passen in kinderzitjes. BeSafe heeft in Scandinavische landen al meer dan twintig jaar ervaring om kinderzitjes ook op de achterbank tegen de rijrichting in te plaatsen. Voor kinderen tot 4 jaar is dat de veiligste manier, daar sluit sinds 2013 ook de Europese i-Size regelgeving op aan die het vervoeren van kinderen tot een leeftijd van 15 maanden tegen de rijrichting in verplicht stelt.
Stootje
BeSafe levert niet alleen veilige stoelen, maar ook kinderzitjes die comfortabel zijn voor het kind en gemakkelijk te installeren. AutoVandaag nam de proef op de som. Ruben van Hattem: "De BeSafe Izi Plus is een stoel van formaat maar tegelijk niet té groot of log. Ook in een tweedeurs auto kan de stoel snel en eenvoudig worden geplaatst. De toegepaste stoffen bekleding voelt prettig zacht aan en is tegelijk toch sterk. Materialen van een kinderzitje moeten immers tegen een stootje kunnen."
Gordels spreiden
"De ervaring van BeSafe spreekt enorm uit de details. Daarover is erg goed en vooral ver nagedacht. Denk bijvoorbeeld aan de speciale afstandshouder waardoor het kind over voldoende beenruimte beschikt. De magneten in de zijkanten van de stoel zijn ervoor bedoeld om de gordels van de auto te spreiden voor een gemakkelijke installatie van het kind. De stoel maakt een goede, solide indruk en beschikt tevens over een voldoende verstelbare hoofdbeschermer die ook gemakkelijk op de juiste hoogte kan worden gezet."
Zonder Isofix
"De BeSafe Izi Plus is in alle auto's gemakkelijk te gebruiken, zelfs in klassiekers of oudere modellen waarin nog geen Isofix bevestigingspunten zijn aangebracht. Een uitstekende allround stoel met meer dan 20 jaar ervaring van het merk erachter."
Babymatters
Via babymatters.com zijn de BeSafe stoelen verkrijgbaar, diverse types ook voor andere leeftijdscategorieën. Op de site zijn alle mogelijkheden duidelijk terug te vinden. babymatters probeert het tegen de rijrichting in vervoeren van kleine kinderen te promoten. Het sterkste argument: al jaren overlijden er in Noorwegen als gevolg van ongevallen geen kinderen meer die op deze manier worden vervoerd.